Assistance umożliwia ubezpieczonemu otrzymanie pomocy w zakresie medycznym, informacyjnym oraz technicznym. Kierowca posiadający ubezpieczenie assistance (ASS) w razie kłopotów może skorzystać z pomocy fachowców. Jak wybrać dobre assistance? Mnogość ofert utrudnia to zadanie i dlatego przygotowaliśmy kompleksowy poradnik. Przedstawiamy też zakres i ceny ubezpieczeń ASS proponowanych przez największych ubezpieczycieli.

Kierowcy na drodze mogą spotkać się z różnymi kłopotami. Gdy w baku skończy się benzyna lub okaże się, że konieczna jest wymiana koła, warto mieć do kogo zwrócić się o pomoc. Ubezpieczenie assistance gwarantuje wsparcie fachowców w różnych sytuacjach.

Porównaj ceny OC

Co to jest ubezpieczenie assistance?

Assistance należy do ubezpieczeń nieobowiązkowych. Każdy kierowca sam musi ocenić, czy opłaca mu się zawrzeć taką umowę. W ramach tego ubezpieczenia klienci mogą liczyć na wsparcie na kilku obszarach. Najczęściej ubezpieczyciele proponują pomoc:

  • serwisową (techniczną) – polega ona na naprawie samochodu na miejscu awarii, zmianie koła czy holowaniu samochodu po wypadku,
  • medyczną – ubezpieczyciel organizuje i pokrywa koszty transportu osób poszkodowanych w wypadku do placówki medycznej czy wizyt u psychologa,
  • informacyjną – ubezpieczony w rozmowie  telefonicznej z pracownikiem infolinii towarzystwa ubezpieczeniowego otrzymuje informacje o najbliższych hotelach czy stacjach paliw,
  • prawną – w ramach pomocy prawnej ubezpieczony otrzymuje poradę prawną z dziedziny prawa o ruchu drogowym.

Oferty przygotowane przez poszczególnych ubezpieczycieli różnią się zakresem pomocy. Na swoich stronach internetowych towarzystwa ubezpieczeniowe najczęściej jedynie ogólnie informują o oferowanych produktach, a szczegółów należy szukać w OWU.

Komu jest dedykowane Assistance?

Z ubezpieczenia assistance może skorzystać każdy właściciel pojazdu, który chce zagwarantować sobie fachową pomoc w razie problemów na drodze. W przypadku tej polisy większość ubezpieczycieli rezygnuje z ustanawiania limitu wieku pojazdu (wyjątkami są m.in. ubezpieczenia assistance Warta w wariancie Platynowym i assistance Generali w wariancie Lux). Dzięki temu, z tej oferty mogą skorzystać nawet właściciele starszych pojazdów.

Przeczytaj także:

Kalkulator OC bez podawania danych – jak działa?
Najtańsze OC – sprawdź jak wybrać!

Jak wybrać dobre ubezpieczenie assistance?

Ubezpieczenie assistance znajduje się w ofercie większości towarzystw ubezpieczeniowych. To główny powód, dla którego kierowcy zainteresowani zakupem tej polisy mają kłopot z podjęciem decyzji. Aby wybrać dobre ubezpieczenie assistance, należy zwrócić uwagę na:

  • zakres proponowanych usług – najlepiej porównywać poszczególne oferty po ustaleniu swoich potrzeb i oczekiwań,
  • to, czy polisa jest sprzedawana osobno, czy też dostępna wyłącznie dla klientów posiadających lub kupujących ubezpieczenia OC lub AC – drugie rozwiązanie jest częściej spotykane,
  • ograniczenia – mogą one dotyczyć np. limitu kilometrów w przypadku holowania pojazdu,
  • obszar, na jakim ubezpieczenie będzie aktywne – w ofertach ubezpieczycieli dostępne są ubezpieczenia assistance działające na terenie Polski i za granicą,
  • cenę – najczęściej jest ona uzależniona od dwóch czynników, czyli zakresu proponowanych usług oraz tego, czy polisa jest nabywana wraz z innymi produktami (ubezpieczenia w pakiecie są oferowane w korzystniejszych cenach).

Ile kosztuje ASS?

Wysokość składki ubezpieczenia assistance najczęściej jest wyliczana indywidualnie dla każdego klienta. Cena polisy zależy od kilku czynników: rodzaju pojazdu, doświadczenia kierowcy i wariantu, na jaki się on zdecydował. Im większy zakres ochrony, tym wyższa będzie składka. Niektórzy ubezpieczyciele mogą zaproponować klientowi okrojoną wersję ubezpieczenia assistance jako dodatek do ubezpieczenia O i/lub AC.

Ubezpieczenie assistance najbardziej opłaca się nabyć w pakiecie. Jeżeli kończy Ci się ważność polisy OC, skorzystaj z intuicyjnego w obsłudze kalkulatora OC/AC zamieszczonego na naszej stronie internetowej. W ten sposób szybko porównasz oferty zarówno pod względem oferowanego zakresu ochrony, jak i ceny.

Na tle ubezpieczenia OC czy AC polisa assistance nie jest szczególnie kosztowna. Korzystając z naszego kalkulatora OC/AC, przeprowadziliśmy kalkulację dla właściciela pojazdu marki Fiat Punto z 2015 r. Kierowca – jedyny właściciel wymienionego pojazdu – ma 56 lat, a za kółkiem zasiada od 20 lat. Przez ten czas wypracował maksymalne zniżki. Najtańszą polisę OC wraz z ubezpieczeniem assistance może wykupić w TU Gefion Insurance już za 377 zł.

Assistance – jak otrzymać pomoc?

Usługi ASS (Assistance) są dostępne 7 dni w tygodniu, całą dobę. Już na etapie zakupu ubezpieczenia assistance warto zorientować się, ile czasu ubezpieczyciel daje ubezpieczonemu na zgłoszenie awarii pojazdu czy innych problemów. Z uwagi na charakter tego produktu ubezpieczeniowego, czas najczęściej jest liczony w godzinach. Przykładowo Link4 wymaga powiadomienia o zdarzeniu niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 24 godzin od jego zaistnienia. Jeżeli ubezpieczony nie dochowa tego terminu, to ubezpieczyciel zastrzega sobie w OWU prawo do zmniejszenia wysokości świadczenia, o ile późniejsze zgłoszenie przyczyniło się do zwiększenia szkody.

Osoba znajdująca się w kłopotliwej sytuacji  powinna zadzwonić do Centrum Alarmowego swojego ubezpieczyciela i powiedzieć osobie obsługującej dokładne dane oraz co się stało. Powinna również w miarę możliwości zapobiec dalszej szkodzie, np.: parkując auto w bezpiecznym miejscu lub oznaczyć miejsce awarii trójkątem ostrzegawczym.  Następnie należy powiedzieć opisać dokładne miejsce zdarzenia, pomoże to w błyskawicznym ustaleniu adresu do którego ma dotrzeć pomoc. Jeśli jest to niemożliwe operator powinien w inny sposób ustalić miejsce awarii, np.: dzięki kamerom lub podmiotom obsługującym drogi.

Konsultant ubezpieczeniowy zapyta również o rodzaj usterki – postarajmy się odpowiedzieć co się stało – jaka lampka w pojeździe się świeci? czy zabrakło paliwa?  Bardzo ważne jest również podanie swoich danych, trzeba będzie przygotować dowód rejestracyjny i polisę. Operator zweryfikuje jakie uprawnienia przysługują osobie poszkodowanej. Zostaniemy zapytani m.in.: o numer rejestracyjny pojazdu, numer VIN, numer polisy Assistance, markę i model pojazdu, imię, nazwisko, numer telefonu. Przedstawiciel firmy ubezpieczeniowej może zapytać o to ile osób z nami podróżuje, jaki mamy bagaż.

Powinniśmy pamiętać aby po zgłoszeniu awarii nie blokować telefonu oraz poczekać na pomoc drogową w miejscu zdarzenia.

Wybierz z nami ubezpieczenie assistance – przegląd ofert

Aby ułatwić kierowcom wybór ubezpieczenia assistance, przygotowaliśmy porównanie aktualnych ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych.

Towarzystwo ubezpieczeniowe
Wariant ubezpieczenia
Zakres ochrony
Zakres terytorialny
Zakup
PZUKomfort
  • naprawa pojazdu po kolizji z innym pojazdem
  • holowanie do 150 km
  • parking na 3 dni
  • jednorazowe przekazanie wiadomości w związku z wypadkiem
Polskaz PZU Auto OC lub PZU Auto AC
SuperZawartość pakietu Komfort powiększona o:
  • złomowanie pojazdu po wypadku i odzyskanego po kradzieży
  • pojazd zastępczy do 3 dni
  • nocleg w hotelu max 3 doby
  • dowóz paliwa, wymiana koła
Polskaz PZU Auto OC lub PZU Auto AC
PZU GODodatkowo:
  • zawiadomienie CPR w razie wypadku
  • umówienie konsultacji u lekarza, psychologa
  • holowanie bez limitu w razie wypadku
  • dostarczenie leków
PolskaRozszerzenie do pakietów Comfort i Super
ProamaWypadkowy
  • holowanie pojazdu po wypadku (do 100 km)
  • pomoc informacyjna
  • pomoc w razie wypadku
Polskaz OC Proama
Midi
  • holowanie pojazdu po wypadku (do 200 km)
  • pomoc przy wymianie koła, dostarczenie paliwa
  • organizacja noclegu - maksymalnie 3 dni
  • pojazd zastępczy na 3 dni
  • pomoc informacyjna
  • pomoc w razie wypadku, kradzieży i awarii
Polskaz OC Proama lub AC Proama
Super
  • holowanie pojazdu po wypadku (do 500 km)
  • pomoc przy wymianie koła, dostarczenie paliwa
  • organizacja noclegu (max 7 dni)
Polska i większość pozostałych krajów europejskichz AC Proama
MTUMTU ASS pojazdu
  • naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia
  • dowóz paliwa
  • kontynuacja podróży do 50 km
  • holowanie pojazdu (do 150 km, nie więcej niż 2 razy w okresie ubezpieczenia)
  • pomoc informacyjna
Polskaz OC lub minicasco
WienerAuto ASS Podstawowy
  • naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia
  • holowanie pojazdu
  • wynajem samochodu zastępczego na 24h
  • pomoc informacyjna
  • pomoc dla zwierząt (m.in. przewóz zwierzęcia z miejsca wypadku do lecznicy)
na terenie całej Europyw cenie OC lub AC

Czy ubezpieczyciel może odmówić pomocy?

Ogólne Warunki Ubezpieczenia każdego towarzystwa zawierają opisane wyłączenia od udzielenia pomocy, mimo zawartej umowy Assistance. Wyłączenia od odpowiedzialności dotyczą najczęściej:

  • działania sił natury – powódź, pożar, huragan lub innego zjawiska, które uniemożliwia realizację usługi
  • usterki powtarzającej się po pierwszej interwencji pomocy drogowej – powinniśmy pamiętać aby skutecznie usunąć lub naprawić powstałe uszkodzenia
  • kosztów, które poniosła osoba ubezpieczona, jeśli działała bez porozumienia z centrum alarmowym
  • samobójstwa lub próby samobójstwa kierowcy

Dodatkowo w dokumentach OWU ubezpieczyciela są zamieszczone informacje dotyczące tego, że z świadczenia assistance nie mogę korzystać osoby przewożone w sytuacji awarii w liczbie większej od liczby miejsc określonej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Ubezpieczyciel może odmówić udzielenia pomocy w chwili gdy nie ma możliwości dotarcia do ubezpieczonego, np.: gdy nie ma przejezdnej drogi lub wtedy gdy wstęp jest niedozwolony lub niemożliwy.

Oblicz ceny online lub zadzwoń do naszego agenta

(22) 270 00 00